Herkes eteğindeki taşları döktüyse ben de birkaç kelam edeyim bu transfer sezonunun değerlendirmesi olarak .
Bu aslında uzun bir konu . Öyle ki üzerine kitaplar yazılacak kadar uzun bir konu . Kabataslak olarak problemi ortaya koymak lazım forum formatına uygun olarak.
Mesele merkez orta sahaya , defansa , kaleye oyuncu alamamak değil ; mesele 'Kalite' ve kalitenin 'yönetimi' . Kulüp/yönetim bunun farkına varmadıkça ya da varsa bile bunun gereklerini yerine getirmedikçe sürekli problemler baş gösterecek , problemler baş gösterdikçe insanlar birbirini suçlayacak , problemin özünden sapılacak , suçlamalar ile para,vakit,enerji kaybı yaşanacak . Mesele Orman vs. Adalı mevzusu değil . Mesele daha derin . Yöneticiler kalite ve kalitenin yönetimi için bunun gereklerini yapmadıkça, kulübü oyuncakları gibi kullandıkça sadece kişiler değişecek , problemler ise yerinde kalacak.
Kalite için değişik tanımlamalar mevcut . Bize uyacak bir tanımlama da ' Kalite,müşterilerin(taraftarın) ihtiyaçlarını ve mantıklı beklentilerini tam ve sürekli olarak karşılayabilecek ürün ve hizmetleri(stad,kadro, başarı gibi) en ekonomik bir şekilde üretmektir. Yönetici ilk önce kalitenin tanımını yapıp hedeflerini(şampiyonluk, Avrupa'da başarı gibi) ortaya koyacak . Bir sonraki aşama kalite için ortaya konacak anlayış . Amaç 'Sıfır hatayı(transferde başarı,alt yapıdan gelecek oyuncunun A takıma monte edilebilmesi gibi)' hedefleyen , olası sorunları düşünüp bunlar oluşmadan önleyen yönetim . Bu hedeflerin gerçekleşebilmesi için en tepedeki yöneticinin her şeye direk müdahil olup,karıştığı dikey değil, organizasyon içinde bulunan herkesin yaptığı iş için insiyatif alabildiği yatay , her pozisyonda uzmanının hakim olduğu, önce insan diyip müşterinin(taraftar) tatminini hedefleyen , her pozisyonda bulunan bireyin diğer pozisyonlar ile sürekli iletişimde olduğu, değişimci,yenilikçi,doğru işleri yapmaya odaklı bir organizasyonun oluşturulması geliyor. Organizasyonda sıfır hata için organizasyon içinde grup oluşturup bu grupları oluşturan insanların her biri temsil ettikleri kişiler ile istişare yapıp , olası sorunlar hakkında konuşması daha sonra bu sorunların kalite grubu içinde değerlendirilip gerekli önlemlerin alınması gerekiyor .
Yönetimin burada görevi 'Kalite' ve kalitenin 'Yönetimi' için başta bu vizyonu ortaya koyabilmek daha sonra bu vizyonun gereklerinin sağlanması için elinden geleni yapmak. Bunun için gerekli yapı ve organizasyon oluştuktan sonra bunun düzgün işleyip işlemediğini kontrol etmek .
Üç buçuk yılda bunlar maalesef yapılamadı . Fikret Orman gidip yerine X kişisi gelse bile bu vizyondan uzak olacaksa biz her sene aynı problemleri konuşmaya devam edeceğiz.