Açma Kapama tuşu sorunu yaşayanlardan biri de benim.
Avrupa ve Türkiye'den alınmış cihazlar için direk ücretsiz değişim hakkı vardı. ( Hala devam ediyor mu bilmiyorum ama bir çok teknoloji forumlarında sırf değişim yapmak için tuşu bozmaya çalışanlara denk gelmiştim. Sanırım şuan onarım yoluna gidiyorlar.)
Benim cihazım Amerikadan alındığı için bu hakka sahip değildim. Amerika çıkışlı cihazların değişim veya onarım işlemi Türkiye'de yapmıyorlar.
Avrupa'da yapıyorlar fakat Avrupa'da da sadece ücretsiz onarımını yapıyorlar yazın Barcelona'ya gitmeden önce Apple Store'dan randevu almıştım gittim bi umut belki değişim yaparlar diye onarım dediler ve onarım süreci içinde 8/10 gün kadar sürebiliyor demişlerdi. Tabii ben o kadar süre Barcelona'da kalmayacaktım o yüzden cihazı tekrar alıp paşa paşa çıktım. Hala üst tuş arızalıdır dışarda teknik servisler 50/120 TL arası gibi rakamlara onarımı yapabiliyorlar.
Maalesef,senin de söylediğin gibi; Amerika frekanslı cihazların değişimi ya da garantisi Türkiye'de geçerli değil. Bunun sebebi de, Amerika için üretilen cihaz ile,Türkiye ya da diğer avrupa ülkeleri için üretilen cihazların frekans üretim farklılığından dolayı.
Diğer bir husus ise; Bir Apple iştirak'ı daha doğrusu geliştirici olarak şöyle söyleyebilirim.
Apple hiç bir konu da ekran tamiri,home tuşu ya da kilit tuşu tamiri yapmıyor,sansanyonel bir karar alana kadar da yapmıyacak. Tamir sınıfın da sadece pil değişimi yapılmaktadır.
Home tuşu ya da kilit tuşu hadi bunlarında dışında bir sorun var diyelim,direkt cihazın yenisi ile değiştiriyorlar.
Elbette bu cihaz,tabiki de swap cihazlar oluyor. Size ilk aldığınız gibi kutusun da gelmiyor.
Başka bir husus ise; biraz önce diğer bir arkadaşın da yukarı da bahsettiği gibi bazı cihaz ve markalar direkt değişim sağlamıyorlar,bir çok kez bu durumu yaşadım.
Ofisim de 2 tane android tablet mevcut, Samsung s3 ve GM discovery cihazda mevcut.
Tabletler de birtanesinde brick bir tanesin de de cihazın tamamen fiziki daha doğrusu donanım kısmında anakartında sorun vardı.
Servise gönderdik,21 iş günü içerisin de tableti geri gönderdiler.Ne bir yenileme ne de bir donanım değişimi vardı. Sadece tamir edilip gönderildi ve bir de mesaj yolladılar.
Aynı sorun garanti bittikten sonra yaşanırsa, servis ücreti olarak 400 tl tutarında bir brüt meblağ ödeyeceğimi söylediler. Güldüm ve geçtim..
Yani kısacası; Apple fanı değilim ama Apple'nin gerek cihaz olarak gerekse sunduğu müşteri hizmeti olarak üstüne tanımıyorum.
Zorlu'dan randevumu alıp gittiğim de genius bar 15 dk bile bekletmedi beni,sorunu anlattığım da hemen cihazının değişimini yapıyorum biraz bekleyin dedi ve 15-20 dakika içerisinde yenisi ile geldi..
Apple bu yüzden dünya da çok satıyor ve satmaya da devam edicek.
Şahsen Apple bu stratejisini devam ettirdiği sürece ben almaya devam edeceğim.
Yurt dışından Apple ürünlerini alırken; AppleCare hizmetinden de faydalanmayı unutmayınız.
Sevgiler.